Safari njema! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Roos Machiel - WaarBenJij.nu Safari njema! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Roos Machiel - WaarBenJij.nu

Safari njema!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

20 Oktober 2012 | Tanzania, Arusha

Lieve mensen,

Ik ben nu exact twee weken op reis, en er is al heel veel gebeurd! Ik ben op het moment in Arusha, een plaatjse in het noorden van Tanzania in de buurt van Mt. Kilimanjaro. Ik ben op het moment niet aan het couchsurfen omdat ik graag wat andere reizigers wil onmoeten. Dat is hier toch moeilijker dan in Azie, waar iedereen zo'n beetje hetzelfde doet. Hier doet idereen wat anders en veel mensen komen alleen voor een safari deze kant op maar reizen niet lang rond. Anderen doen vrijwilligerswerk in combinatie met een safari, maar wat ik doe is toch vrij zeldzaam.
In ieder geval heeft de reis van Dar Es Salaam naar Arusha me wel echt het gevoel gegeven op reis te zijn. Eenmaal in Arusha was er niemand van couchsurfing die me opwachtte of kon helpen, dus nu moest ik voor het eerst echt helemaal mijn eigen boontjes doppen. Best spannend, in een land waarvan men zegt dat je niet in je eentje in het donker de straat op moet gaan. Het is hier al om 19 uur donker, dus dat zou betekenen dat je 's avonds niks meer kunt doen. Ik heb dus toch de stoute schoenen aan getrokken en ben op zoek gegaan naar een plaatsje om wat te eten nadat ik met de bus was aangekomen.

Maar, en dat had ik al eerder gemerkt, je bent hier nooit lang alleen. Voor ik het wist kwam er een jongen naast me lopen die wel graag een praatje wilde maken om zijn Engels te oefenen. Het bleek een betrouwbare jongen, dus heb ik hem om hulp gevraagd bij het zoeken naar een eettentje en de volgende dag heeft hij me geholpen met het boeken van een safari. Dat loondde, want van alle andere safarigangers had ik het minste betaald :)
De afgelopen drie dagen ben ik dus op safari geweest naar Tarangire National Park, Ngorongoro crater en Lake Manyara.
Het was prachtig en weer ontzettend anders dan de safari die ik vorig jaar in Kenia had gedaan. Het landschap was compleet anders wat een heel ander gevoel gaf. Ik zat in een leuke groep met meerdere jongere mensen (veel safari gangers zijn toch wat oudere mensen, dus ik was blij dat ik bij leeftijdgenoten zat!).
Ik hoop dat het lukt om wat mooie kiekjes te plaatsen.
Nu ben ik weer in Arusha. Morgen op naar Moshi en daarna door naar Pangani, aan de kust. Vanaf daar terug naar Dar es Salaam om van daarhuit richting de Zambiaanse grens te vertrekken!
Het lijkt wel alsof ik echt op reis ben ;)

Hoe is het in Nederland? Heb ik nog iets belangrijks gemist?
Liefs,
Roos

  • 20 Oktober 2012 - 15:48

    Barry Roel:

    Ha Roosje,

    Savonds alleen de straat op kun jij wel daar. Neem aan dat je ongeveer 3 meter langer bent dan de gemiddelde persoon daar.
    Ik ben benieuwd naar de foto's van de safari.

    En hier in Nederland is natuurlijk weer het etentje geweest bij de barry's, dus dat heb je wel ff moeten missen. Maar dat moet je allemaal maar een keer inhalen.

    Dikke Kusj,

    Roel & de andere barry's

  • 20 Oktober 2012 - 17:15

    Angela:

    Ha, schat,

    Fijn om weer iets te horen. We zaten Nonja vandaag te vertellen dat het eigenlijk een beetje stil was en dat we niet precies wisten hoe het nu met je ging. Blij te horen dat je doet wat je wilde: rondtrekken en mensen ontmoeten.
    Hier is het rustig en mooi herfstweer. De kleuren buiten worden weer prachtig! We verzamelen tamme kastanjes en snoeien flink in de tuin.
    Gaat het goed met Madiba? Hier wel! We bereiden de tweede druk voor!

    Liefs,
    Mamaaaa

  • 20 Oktober 2012 - 18:56

    Esmee:

    Hej roos,

    Ik heb je niet meer gezien en ben je (mede daardoor) helemaal vergeten heel veel plezier te wensen op je reis, dus daarom maar even via deze weg; wat een ontzettend vet avontuur, enjoy!! ik volg je :)
    en geniet van je camera haha.

    x uit Utrecht,
    Esmee (van Fleur)

  • 20 Oktober 2012 - 22:31

    Naomi:

    Whoehoe!! Stoere Roos:) Ben benieuwd naar de foto's! Ennuh, niets gemist hier hoor. Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Roos naar Afrika en India

Het duurt nog even, maar het zit er wel écht aan te komen: ikke helemaal in mijn uppie naar Afrika!
Na mijn stage in Kenia vorig jaar heb ik de reiskriebels weer helemaal te pakken en wil ik er in mijn eentje op uit gaan. Ik zal mijn reis beginnen in Dar es Salaam, Tanzania.

Inmiddels zijn de plannen langzaam gestalte aan het krijgen en weet ik ook dat ik niet de hele tijd helemaal alleen door Afrika zal trekken. Mijn huisgenootje Anneke vliegt in december naar Kaapstad, Zuid-Afrika, waar we elkaar zullen treffen en van waaruit we verder zullen reizen.
Het plan is om dan samen Naar Dar es Salaam te reizen en vanuit daar naar Mumbai, India te vliegen.

In mijn eentje zal ik vanuit Tanzania naar Zambia, Namibië en Zuid-Afrika reizen. Met Anneke reis ik dan door Zuid-Afrika naar Mozambique, Malawi, Tanzania, India en Nepal.

Best gek om in één reis twee zo verschillende continenten aan te doen, maar ik ben vooral heel erg nieuwsgierig naar hoe dat zal zijn.
Het ticket is inmiddels geboekt. Ik vertrek vanuit Frankfurt op 5 oktober naar Tanzania. Op 7 februari vliegen we samen naar Mumbai en op 31 mei vliegen we weer naar huis. Ik hoop dan maar dat alles goed gaat, want ik moet 8 juni present zijn voor de bruiloft van mijn zus, Christi!

In ieder geval kan ik niet wachten om te gaan en ik houd iedereen graag op de hoogte van mijn belevenissen via dit blog. Meld je a.j.b. aan als je een automatische mail in je inbox wilt ontvangen als ik een nieuw verslag heb geplaatst.

Roos

Recente Reisverslagen:

30 Mei 2013

Radjasthan rondje twee

12 Mei 2013

Vipassana

30 April 2013

Into thin air

04 April 2013

Stoute schoenen

05 Maart 2013

Imprssies India
Roos

Welkom op mijn reisblog! Op dit blog kun je alle belevenissen van mijn reizen lezen en foto's bekijken. Het is heel leuk om te schrijven wat je allemaal meemaakt als je weet dat anderen dat dan weer leuk vinden om te lezen. Ik vind het daarom ook altijd erg leuk om een reactie van het thuisfront terug te krijgen, want na een tijdje merk je toch hoe ver weg je zit, en dan is het altijd leuk om te horen hoe het in het thuisland gaat of wat mensen van de verhalen die ik schrijf vinden. Lees er dus lekker op los, en houd je niet in als je een reactie wilt plaatsen! Veel plezier. Roos

Actief sinds 22 Nov. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 42678

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 31 Mei 2013

Roos naar Afrika en India

23 April 2011 - 21 Mei 2011

Vrijwilligerswerk Nyeri

25 September 2006 - 25 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: