We zijn weer THUIS!!! - Reisverslag uit Brussel, België van Roos Machiel - WaarBenJij.nu We zijn weer THUIS!!! - Reisverslag uit Brussel, België van Roos Machiel - WaarBenJij.nu

We zijn weer THUIS!!!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

13 Juni 2007 | België, Brussel

Hey allemaal

Een laatste bericht waarschijnlijk op onze reissite want we zijn aan het fysieke einde van onze reis gekomen.

De treinrit van Ulaanbaatar naar Moskou was onbeschrijfelijk vreemd. We zaten in een trein vol Mongoolse smokkelaars die met niets anders bezig waren dan het verkopen van hun illegale spullen. Niet aan de mensen op de trein, maar aan de mensen op het perron. Hele drommen Russen stonden op verschillende perrons te wachten op onze trein om illegale, goedkope rotzooi te kopen van de Mongolen die hun spullen uit China hadden gehaald.
Wij zaten dus tussen deze mensen als een van de weinige buitenlanders.
Het was behoorlijk afzien want niemand moest ons, zelfs de zogenaamde Provodniks die verantwoordelijk zijn voor hun wagon van de trein.

Maar gelukkig was deze treinrit korter dan de eerste keer en na vijf dagen tussen de rare Mongolen waren we eindelijk in Moskou en konden we weer doen wat we wilden.
We wilden zo vlug mogelijk Rusland verlaten omdat we geen geld wilden hoeven uitgeven in duur Moskou.
We vonden een trein naar Riga, Letland, die dezelfde avond nog vertrok.

De volgende dag kwamen we aan in Riga. We wisten dat er die dag een bus van Eurolines naar Londen zou rijden via Antwerpen. We dachten dat deze bus slechts eens in de week reed dus we moesten en zouden deze bus halen. Toen we aankwamen in Riga hadden we nog twee uur om de bus te vinden. Naar onze verwondering was er nog plaats op de bus en even later waren we alweer onderweg.

Pas op de bus kregen we in de gaten dat we veel te vroeg thuis zouden komen.

We zouden zondag er pas zijn en waren er donderdag al. Gelukkig konden we onderduiken bij een vriend van Koen want we wilden de magie van het thuiskomen niet verpesten door hier en daar al mensen de zien vóór onze officiela aankomst met familie erbij.

Zondag was er een feestje georganiseerd in een zaaltje in het hart van Anwerpen waar onze familie en een aantal vrienden ons aan het opwachten waren.
Dat was echt een fijn moment.

Gek genoeg voelde alles heel vertrouwd en helemaal niet vreemd. Iedereen zag er nog hetzelfde uit en dat vond men ook van ons.
Nu zitten we dus een weekje in Zutphen om aan te komen, post open te maken en mijn verjaardag die vrijdag is te vieren.

Ik wil jullie bedanken voor jullie interesse in onze reis en alle leuke reacties en ik hoop dat jullie het meereizen via de website ook leuk vonden.
Tot slot nog de teksten van twee liederen die op onze aankomst werden gezongen voor ons.

Liefs van Koen en Roos

P.s
We zijn nu op zoek naar een plaatsje in of rond Leiden. Ik, Roos, ga daar Culturele Antropologie en Ontwikkelings Sociologie studeren en Koen gaat in Leidschendam hoogstwaarschijnlijk Hotel Menagement en Evenementen studeren.


Van Koens kant van de familie kwam deze:

opzij, opzij, en vlug want Koen en Roos die zijn terug,
ze gingen weg een maand of tien
en wij zijn blij ze trug te zien
ze hielden 't samen goed vol
en krijgen daarom een madol (vlaams voor medaille ;) )

refr.
een olifant, een dikke mug,
een ritje op een kamelenrug,
een hangbuikzwijn, een peking eend
en moeder schildpad veel te vlug
een chique hotel, een nomaden tent
een appartement en weg hun geld

ohee ohee ohee, ze hadden moed ja ja die twee
met trein of bus en ook te voet
een nieuwe fiets dat deed wel goed
met vele vrienden onderweg
en nu en dan een beetje pech

refr.
een olifant een dikke mug....

hoera hoera hoera ze zijn terug bij pa en ma
in peking hing er wel wat smog
in thailand koken in de wok
en heerlijk slapen op het strand
en dan terug naar eigen land

Einde.

En van mijn ouders begeleid op mondharmonica en gitaar:

Op de wijs van Simijadech voor Roos en Koen.

De vrachtwagenchauffeur:

Ik open m'n deur
wat zie ik daar
een lange meid
met rood haar
Achter haar staat
van Vlaams formaat
een kalende vent
met een lichtgewicht tent

Refr.
Hee hee samen op reis
maakt je vrolijk maakt je wijs
hee hee samen op reis
maakt je vrolijk maakt je wijs

Russische douane:

Dôbre Djeni
Spasieba Ban
Wat zien ik daar nou
wat komt er an
Ik kijk in 't pasjpoort
treurige man
Met Ollandse vrouw
een zuurkijkend span

Refr.
Hee hee...

Chinese wc:

Chinese billen
de hele dag
wat wou ik graag dat ik iets anders zag
kijk nou eens an
wang snee wang PANG
wit-roze billen, smal en lang

Refr.
Hee hee

Cambodjaanse olifant: (eigenlijk Thais)

Een Cambodjaan
heeft geen gewicht
vijftig kilo, vederlicht
wat voel ik nou
tjé wat een vent
Tachtig kilo Koen, ben ik niet gewend

Refr.
Hee hee

Mongoolse kameel:

Tussen m'n bulten
wollig en zacht
alle Mongolen! wie had dat gedacht
een man en een vrouw
uit een ver land
Hoe zijn die hier in de Gobi beland?

Refr. 2 keer
Hee hee

Einde.

  • 13 Juni 2007 - 12:46

    Barbara:

    WHAAAAT??? WEER THUIS?? WAT LEUK!! dat wist ik helemaal niet... Wat gezellig! Het meereizen op jullie site was zeker interssant en leuk, bedankt daarvoor! Dus jij viert je verjaardag vrijdag in Zupthen, Roos? Voor iedereen? ;) Tot vrijdag?? Groetjes, Barbara

  • 13 Juni 2007 - 15:56

    Lonneke:

    Lieve Roos en Koen,

    Bedankt voor alle mooie verhalen. Ongelofelijk wat jullie allemaal gedaan hebben, en dat terwijl ik en zoveel anderen gewoon hier een beetje oninteressante dingen zaten mee te maken...;)
    Roos, wat leuk dat je culturele antropologie en dat andere gaat studeren! Ik moet zeggen dat ik ook bijna voor culturele antropologie óf sociologie heb gekozen om a.s september te beginnen. beetje zelfde interesse...het lijkt me ook echt bij jou passen!! Overigens ga ik nu in september Taal-en Cultuurstudies studeren in Utrecht.

    wie weet tot ziens, geniet van jullie thuiskomst en heel veel succes in Leiden alvast!!

    Liefs, Lonneke

  • 13 Juni 2007 - 23:11

    Caroline Degeyter:

    sorry dat ik er niet was op het feestje !!! normaal gezien had ik er bij geweest maar ben geveld dankzij klierkoorts en zit dus al eventjes thuis! ben blij dat jullie thuis zijn en hoop snel alle spannende verhalen nog eens te horen want ze met passie horen vertellen is toch nog steeds iets anders dan erover lezen :)

    Dikke zoen en tot ... x

  • 14 Juni 2007 - 07:43

    Rafaela:

    Hooi lieve Roos en Koen,
    is het fijn weer thuis te zijn! Wat een super reis hebben jullie gehad, ik vond het erg leuk de verhalen te lezen en de foto's te bekijken! Helaas kan ik je nog niet verwelkomen want ik ben er nog niet... Waarschijnlijk komen wij midden November terug, dus dat duurt nog wel eventjes. Hier gaat alles nog erg goed, we genieten nog steeds heel erg!
    Doe je veel groetjes daar?
    Dikke kus en veel liefs Raf

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Welkom op mijn reisblog! Op dit blog kun je alle belevenissen van mijn reizen lezen en foto's bekijken. Het is heel leuk om te schrijven wat je allemaal meemaakt als je weet dat anderen dat dan weer leuk vinden om te lezen. Ik vind het daarom ook altijd erg leuk om een reactie van het thuisfront terug te krijgen, want na een tijdje merk je toch hoe ver weg je zit, en dan is het altijd leuk om te horen hoe het in het thuisland gaat of wat mensen van de verhalen die ik schrijf vinden. Lees er dus lekker op los, en houd je niet in als je een reactie wilt plaatsen! Veel plezier. Roos

Actief sinds 22 Nov. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 42751

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 31 Mei 2013

Roos naar Afrika en India

23 April 2011 - 21 Mei 2011

Vrijwilligerswerk Nyeri

25 September 2006 - 25 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: