.... - Reisverslag uit Beijing, China van Roos Machiel - WaarBenJij.nu .... - Reisverslag uit Beijing, China van Roos Machiel - WaarBenJij.nu

....

Door: Roosje

Blijf op de hoogte en volg Roos

10 Mei 2007 | China, Beijing

Hee lieve allemaal,

Voor het eerst tijdens deze reis denk ik dat het daar bij jullie allemaal interessanter is dan hier bij ons, ookal zitten we in de hoofdstad van China.

Jeetje mina wat hebben we het saai.
Vanuit Pingyao zijn we met de bus afgelopen zondag naar Beijing gegaan. Dat ging allemaal redelijk vlot. Rond 21:30u kwamen we aan in de hoofdstad. Gelukkig kennen we de stad al een beetje en dus hadden we geen problemen onze weg naar Leo's Hostel te vinden, het hostel waar we de eerste keer in Peking ook verbleven.
Ze hadden nog een plekje voor ons, dus dat was fijn. Wat ze niet hadden was onze tent die we 6 maanden geleden vanuit Vietnam hadden opgestuurd naar China om hem vanuit daar weer mee naar huis te nemen.
Ik had het al wel verwacht, maar toch is het vreselijk om te moeten vaststellen dat we onze peperdure tent waarschijnlijk kwijt zijn. Mijn enige hoop is nog dat ie over een paar maanden in Nederland wordt bezorgd omdat dat het tweede adres is wat op de doos staat.

Anyway, de volgende dag zochten we uit hoe we aan een Russisch visum zouden komen.
We hoorden van twee Belgen die een reisorganisatie hebben hier in Beijing en die voornamelijk trassiberie treinreizen regelen en ook mensen met visa aanvragen helpen.
Dus wij op zoek naar deze twee.
Na twee uur ronddwalen in de wijk waar het zou moeten zitten kwamen we erachter dat ze verhuisd waren naar een ander deel van de wijk. Uiteindelijk werden we door een Mr. Bean look-alike geholpen uit Engeland (waar waren de Belgen? Geen idee).
De slotsom was dat ze ons niet konden helpen want sinds twee maanden zijn de regels bij de Russische ambassade weer stevig aangetrokken en nu kunnen slechts Chinezen of buitenlanders die resident zijn in China een visum voor Rusland krijgen.

Als je een touristen visum voor China hebt, zoals wij, dan moet je je visum in Shanghai of Hong Kong laten regelen, maar dat duurt 3 weken.
Kortom, lastig.

Uiteindelijk hebben we dus besloten om ons visum dan maar in Ulan Bator (Mongolie) te regelen ookal kost het daar veel geld.
Gelukkig hebben we al wel contact gelegd met een guesthouse in Ulan Bator wat ook visa regelt en zij willen ons graag helpen.

Eergisteren was de feestweek eindelijk weer helemaal voorbij en konden we naar het PSB die visa extentions voor China regelen. Even onze visa verlengen en dan een Mongools visum dachten we. Fout dus!
De volle 7 dagen moeten we nu op onze paspoorten wachten. Grrr, ik kan ze wel wat aandoen die stomme gele spleetogen!

Dus, daar zit je dan in een grote stad in China en je kunt geen kant op want je hebt geen paspoort.
Gevolg: jullie krijgen een kort verhaal en weinig foto's en wij zitten hele dagen te niksen en te niksen.

Hopelijk kunnen we woensdag op de trein naar Ulan Bator en zijn we van China af.

Nou dat was het dan, nu wil ik sterke en interessante verhalen van jullie horen!!!

Groetjes,

Koen en Roosje

• 10 Mei 2007 - 10:36

Christi:

arme schatten. Hier valt idd veel meer te beleven. Ik had laatst Bea op de koffie, tof wijf hoor, houd er alleen een beetje een ouderwetse gedachtengoed op na. En niet aan Mike vertellen hoor, maar Brad Pitt en ik hebben een one night stand gehad, hier, in ons bed, nou en ik kan je vertellen, die weet wel van wanten. En owja, Madonna heeft het huis naast ons gekocht, dus kom maar gauw naar nederland voor n koppie koffie met miss madonna.

Keep on dreaming...

Ik denk toch dat het hier saaier is dan bij jullie hoor! Ik zit met n mega dikke wang en zonder eten dagen op de bank, bah! Jullie kunnen tenminste nog eens een noedeltje eten, of naar mooie dames in kledij kijken, kortom, ik snap dat jullie enorm balen, maar kom op zeg. En die roggelende en schreeuwende gele spleetogen zijn vast niet het beste gezelschap, maar je zit f*cking wel aan de adere kant van de wereld, dus het is jullie plicht om te genieten, omdat ik niet weet of ik daar ooit zal komen!! Dus, geen gezeur en genieten maar, pak de kaarten erbij of een goed boek.
    Ben erg benieuwd naar het vervolg van jullie trip en kijk uit naar jullie terugkomst!!!
    dikke zoenen uit het regenachtige Utrecht

• 10 Mei 2007 - 13:33

Caroline Degeyter:

Hier is het verre van beter maar toch kijk ik ontzettend uit naar jullie terugkomst !!!! Het is hier enkele weken TROPISCH warm geweest maar deze week is het uiteindelijk regenachtig, veel beter voor hooikoortsgevallen zoals mezelf.

Ik ben volop aan het studeren voor mijn examens dus ik wil gerust van plaats wisselen en daar in het verre china zitten als jullie menen dat studeren leuker is :) Mijn tante zat daar ook tot gisteren maar bon, zij is nu al wel terug thuis na een weekje China :)
    Ik hoop dat jullie daar toch gauw wat meer amusement beleven ! laat het jullie niet aan het hartje komen want uiteindelijk moet je genieten hiervan, zoals jullie al praktisch de hele tijd hebben gedaan ... !!! Ik ben jaloers op jullie :)

dikke zoen en knuffel !

Caroline

ps Ik heb zin in nog eens een stevige defijn knuffel !

• 11 Mei 2007 - 09:02

Patrik:

Hello there guys..
    Actually i think i can understand some of this jibbrish you call language.. So you are in China for the moment.. enjoy. Koen... take care of Roos!! cheers.

• 11 Mei 2007 - 12:09

Marijke:

Hoi,
    Hier is het guur weer. Na weken zomer en droogte is het weer feest voor de plantjes. Even de bbq maar weer onder zeil. (die is er eigenlijk nog niet uit geweest bij ons). Nog een maand en jullie zijn weer bij de bleekhuiden. Hier zijn er ook veranderingen op til, maar dat zal je nog wel horen.
    Het is ook lekker druk. We zouden nog veel buitenopnames moeten maken, maar ja daar hebben we dan weer mooi weer nodig. Allé tot binnenkort

• 14 Mei 2007 - 19:48

Hilde:

denken jullie nu echt dat er hier zoveel wereldschokkende gebeurtenissen zijn? Sneu voor jullie dat je zo lang moet zitten niksen, misschien eens een oosterse meditatie sessie inlassen, lekker zen. Het spannendste hier is een invasie in het huis van enkele hondereden boeken en cd's vanuit Borgerhout met daarachteraan een grijs mannetje. Wel gezellig zo.
    En ja de voorbereiding voor de verkiezingen op 10 juni zijn volop aan de gang, als je je haast ben je nog op tijd om je stem uit te brengen, 't zal nodig zijn.

Als jullie in Mongolië zijn zouden jullie dan een plaatselijk vlaggetje kunnen kopen (klein wimpeltje maar hoor) 't is voor een goeie klant.

hou mekaar maar wat bezig en hopelijk komt jullie prachtige meeneem villa nog terecht.

Kus en knuffel voor allebei

• 18 Mei 2007 - 14:41

Erik:

Allee,allee......wat een taalgebruik soms "die spleetogen".......dat mag ni hé mannekens,maar wij begrijpen dat je moe aan't worden zijt........ik heb iets gehoord van 10 juni????????????

• 24 Mei 2007 - 11:02

Jo:

Verrekte Kafka is blijkbaar ook in China populair ! Pff, wat 'n toestanden,sjongejonge... nu javeel meer dan jullie goeie moed wensn kunnen we zeker niet doen he, van hier uit t Walenland ?! Maart laat t toch maar niet aan je hart komen -er staat nog genoeg op stapel.

Grroetjes

• 26 Mei 2007 - 13:35

Kristien:

Koen & Roos

Voor jullie vertrekken naar huis, hebben wij toch nog even een nieuwtje uit Schoten ...

Tante Lieve heeft haar pols gebroken. Gisterenavond (vrijdagavond) wou ze nog snel een plantje in de tuin zetten, en is toen gevallen. We hadden nieuwe Zweedse klompen gekocht, en deze hongen blijkbaar vanonder ook nog aan elkaar vast. Daardoor is ze met haar volle gewicht op haar linkerkant gevallen. Een gecompliceerde breuk in de linkerpols, dat donderdag geopereerd word, en een stijve heup ...

Wij hopen thuis dat alles in orde komt voordat we opreis vertrekken einde juni.

Groetjes uit Schoten