Terug in de lage landen - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Roos Machiel - WaarBenJij.nu Terug in de lage landen - Reisverslag uit Hilversum, Nederland van Roos Machiel - WaarBenJij.nu

Terug in de lage landen

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

27 Mei 2011 | Nederland, Hilversum

Zo lieve mensen,

Weer terug in het kikkerlandje! Inmiddels alweer bijna een week geleden teruggekomen uit Kenia en gelijk weer in de stroom van het vlotte leven hier. Niks "pole pole" (rustig aan op z'n Keniaans) maar gelijk weer leren en presteren.
Het laatste bericht schreef ik nog vanuit Upendo nadat ik voor het laatst de kinderen had gezien. Dat lijkt inmiddels ook al weer een maand geleden al is het maar twee weken geleden.
Met vijf Hollandsche meiden, een safari bus, een safariman (Stanley) en een kokkin (Esther) zijn we vervolgens de mighty jungle ingetrokken. Na eerst een rit van twee uur van Nyeri naar Nairobi en van daar vervolgens een nog veel langere rit naar de Maasai Mara kwamen we tegen de avond aan in het "park" waar de dieren op ons lagen te wachten.
Voordat het donker werd konden we nog zo'n 1,5 uur het park in op zoek naar the big five en vele andere dieren.
Het was ons gelijk al duidelijk, dit land kent een enorme weidsheid en verscheidenheid aan flora en fauna.
Gelijk op de eerste dag van de safari (wat trouwens reis betekent in het Swahili) zagen we giraffen, zebra's, buffels, gazellen, impala's, leeuwen, olifanten en nog veel meer! Echt onbeschrijfelijk!
De dagen die daarop volgden waren echt nodig om te beseffen waar we terecht waren gekomen. We zagen vervolgens nog cheeta's, luipaarden (voor de dummies onder ons, die zitten in een boom, dus is lastig zoeken), nog meer olifanten, struisvogels, nijlpaarden, neushoorns, flamingo's en pelikanen.
Het weer zat ons ook nog eens helemaal mee want ondanks dat het regenseizoen was hebben we geen druppel regen gehad en scheen het zonnetje lekker op onze blanke bolletjes. Daar waren we wel aan toe, want in Nyeri was het best regenachtig geweest in de drie weken daarvoor en hadden we nog niet echt een kleurtje gekregen.
Na vier dagen safari met z'n vijven gingen Sylvia, Sanne en Joyca weer terug naar Upendo en bleven Lieke en ik nog in de buurt van Nairobi.

We hebben de Rudolf Steiner School net buiten Nairobi bezocht en daar gekeken hoe het er aan toe ging. Echt heel leuk om te zien hoe het er op zo'n ander continent aan toe gaat en hoe het toch ook heel erg het zelfde is als hier (met een roze poppenhuis in de kleuterklas bijv.).
Na dit bezoek hadden we nog ongeveer anderhalve dag te gaan voor we op het vliegtuig zouden stappen. We wilden nog even lekker van het land en de natuur genieten en zijn toen nog op een mini-safari geweest naar Hells gate, een natuurpark met een prachtige "gorge" waar we doorheen hebben gemountainbiked en gewandeld. 's Avonds gekampeerd en dat was onze allerlaatste nacht in Kenia. We hadden toen gelukkig nog de hele dag omdat we pas 's avonds om 16:30 ons vliegtuig zouden hebben. Tot die tijd hebben we ons nog kort in het nachtleven van Nairobi gestort en zijn toen uiteindelijk veilig op het vliegtuig terug naar België gestapt.
In België kwamen we helemaal veilig en op tijd aan en onze koffers waren nummer 3 en 4 op de band, dus dat ging allemaal lekker vlot. Toen alleen nog even met de auto naar Nederland, en dat was het einde van de reis.

Nu is het nog nagenieten met de foto's die we gemaakt hebben. En dat wil ik natuurlijk ook met jullie delen, dus ik heb er nog wat foto's van de safari bij gezet om iedereen een beetje lekker te maken en een beetje reclame te maken voor Kenia. Ga erheen, het is er prachtig!

Liefs,
Roos

• 27 Mei 2011 - 17:34

Koen:

Wat was ik er graag bij geweest....

• 28 Mei 2011 - 08:12

Willem:

Prachtig, en dank voor het delen

Roos

Welkom op mijn reisblog! Op dit blog kun je alle belevenissen van mijn reizen lezen en foto's bekijken. Het is heel leuk om te schrijven wat je allemaal meemaakt als je weet dat anderen dat dan weer leuk vinden om te lezen. Ik vind het daarom ook altijd erg leuk om een reactie van het thuisfront terug te krijgen, want na een tijdje merk je toch hoe ver weg je zit, en dan is het altijd leuk om te horen hoe het in het thuisland gaat of wat mensen van de verhalen die ik schrijf vinden. Lees er dus lekker op los, en houd je niet in als je een reactie wilt plaatsen! Veel plezier. Roos

Actief sinds 22 Nov. 2006