Jambo! - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Roos Machiel - WaarBenJij.nu Jambo! - Reisverslag uit Gatitu, Kenia van Roos Machiel - WaarBenJij.nu

Jambo!

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

27 April 2011 | Kenia, Gatitu

Jambo lieve mensen!
Nu al vier dagen in Kenia en al heel wat meegemaakt.
Nadat Lieke en ik door vriendjelief Koen naar Brussels airport waren gebracht afgelopen zaterdag, wilden we meteen inchecken en naar de juiste gate gaan. Maar dat zat er niet in. Het systeem liet het afweten en dus moesten alle mensen handmatig ingecheckt worden. Maar na deze wat trage start liep alles verder vlekkeloos en was de reis echt begonnen.
Na een overstap in Cairo vlogen we door naar Nairobi. Daar moesten we een paar uur wachten op onze lift naar het weeshuis omdat we in the middle of the night aangekomen waren en het ´s nachts rijden schijnbaar een gevaarlijke zaak is. Tegen het ochtendgloren reden we dan uisteindelijk veilig naar de plaats van bestemming. Een dorpje vlak onder Nyeri genaamd Gatitu.
Daar zitten we nu vier dagen en laten alle indrukken op ons inwerken.
Tot nu toe hebben we vooral een beetje de kat uit de boom gekeken en zijn vandaag pas echt begonnen met leuke uitstapjes doen met de kinderen.
Op onze dag van aankomst hebben we niet veel gedaan. Ik was erg moe, dus had ook meer moeite met energie steken in het leren kennen van de kinderen. Iedereen hier had een wat afwachtende houding en wij ook, dus dat schoot niet echt op. Maar dat is nu al een stuk beter. De kinderen wie we zijn en zijn al een stuk spontaner. Ikzelf ben ook al een stuk losser en weet een beetje wat ik wel en niet kan doen.

In het weeshuis zitten 33 kinderen, waarvan er vier in crisis opvang zitten en wachten op een plek ergens anders. De leeftijden varieren van twee tot 16 jaar. Best een brede doelgroep dus en we hebben al gemerkt dat wanneer we dingen willen ondernemen met de kinderen, dat nog niet allemaal vanzelfsprekend is met een groep kinderen die zo van leeftijd verschillen. Vandaag zijn we met de drie oudste meiden naar een fishfarm en waterval geweest. Dat duurde de hele dag en we hebben heerlijk met de meiden gewandeld, gegeten en plezier gemaakt. Hoewel de meiden alles nogal onwennig leken te vinden in het begin kwamen ze gaande de weg steeds meer een beetje los en hadden we het heel gezellig. Ze waren blij dat ze er even een dagje uit mochten en hopelijk kunnen we hen en nog meer kinderen de komende tijd een leuke dag bezorgen.
Ook hebben we al plannen gemaakt om voedsel paketten uit te delen aan arme families hier in de buurt.

Morgen nemen we een aantal kinderen mee naar de zogenaamde country club wat een hotel is voor rijke mensen, maar waar ook een heel natuurreservaat omheen zit met wildlife. Daar kun je gewoon tussen de dieren rondlopen en dat leek ons leuk voor de kinderen. Het was wel nodig dat we een afspraak maakten daarvoor dus wij zijn er met de vrijwilligers al even geweest en het is er erg mooi.

Ik zal mijn foto´s vooral op facebook zetten omdat ik op waarbenjij.nu maar een aantal foto´s kan plaatsen. Ik zal ook iedere keer dat ik een bericht plaats een aantal foto´s hier op de site zetten.

Hoe is het in Nederland, ben erg benieuwd.

Groetjes,
Roos

p.s. Lieke houdt ook een blog bij, volgens mij nog uitgebreider dan ik dat doe, dus haar kun je ook volgen op lieketeun.waarbenjij.nu

  • 27 April 2011 - 17:37

    Naomi:

    Hey Roosje!
    Wow, het klinkt super wat jullie daar doen! Fijn dat jullie goed zijn aangekomen, ik denk aan je en wens je nog heel veel succes!
    Kus, Naomi

  • 27 April 2011 - 18:31

    Suus:

    Hee Roos! ik had idd die van Lieke al gelezen maar die van jou ernaast is ook erg leuk en aanvullend hoor :)
    Hoe het in NL is weet ik niet want ik ben nu in Finland (wat zijn we toch een wereldreizigers..)
    Heel veel plezier daar!!!
    xxx suus

  • 27 April 2011 - 19:52

    Angela:

    Leuk, meiden!
    Jullie hebben je weg al een beetje gevonden. Dat kan je op de foto's wel zien. Het ziet er gezellig uit.
    Prachtig, die afrikaanse kinderen!
    Veel liefs,
    Angela

  • 27 April 2011 - 19:53

    Koentje:

    Hè liefje, jou 4 mannetjes missen jou maar gunnen het beste van de tijd daar. (de vierde is hond)
    XxX je kapoen

  • 28 April 2011 - 18:47

    Chris:

    jeee zussie, nu al een verhaal. En wat een mooi/leuke foto´s!! smullen voor ons in nederland! Gelukkig is het hier ook heel goed weer, dus dat helpt een beetje tegen het jaloerse gevoel ;)

    geniet!!!!
    xxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Welkom op mijn reisblog! Op dit blog kun je alle belevenissen van mijn reizen lezen en foto's bekijken. Het is heel leuk om te schrijven wat je allemaal meemaakt als je weet dat anderen dat dan weer leuk vinden om te lezen. Ik vind het daarom ook altijd erg leuk om een reactie van het thuisfront terug te krijgen, want na een tijdje merk je toch hoe ver weg je zit, en dan is het altijd leuk om te horen hoe het in het thuisland gaat of wat mensen van de verhalen die ik schrijf vinden. Lees er dus lekker op los, en houd je niet in als je een reactie wilt plaatsen! Veel plezier. Roos

Actief sinds 22 Nov. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 42748

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 31 Mei 2013

Roos naar Afrika en India

23 April 2011 - 21 Mei 2011

Vrijwilligerswerk Nyeri

25 September 2006 - 25 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: