opweg naar het zuiden - Reisverslag uit Trang, Thailand van Roos Machiel - WaarBenJij.nu opweg naar het zuiden - Reisverslag uit Trang, Thailand van Roos Machiel - WaarBenJij.nu

opweg naar het zuiden

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Roos

20 Januari 2007 | Thailand, Trang

We zijn sinds Roosje haar vorige berichtje een heel eind opgeschoten en ik ga proberen jullie daar een beetje van op de hoogte te houden zodat jullie enthousiast kunnen blijven volgen, uit jullie bureaustoel op wieltjes, waar we ons zoal met bezig houden.

We vertrokken uit Sukhothai met als doel het zuiden. We dachten aan Kanchanaburi maar reisden met de lokale bussen dus wisten niet of en hoe we er gingen geraken. Na een lange dag op verschillende bussen met te smalle zetelruimtes kwamen we er tog aan en vertrokken naar de "River Kwae" waar verschillende guesthouses zouden zitten. We vonden eentje met een goede prijs maar die zat vol en we checkten dus in iets verder, iets duurder. De volgende dag veranderde we naar de buren om geld uit te sparen maar we bleven eten in de duurdere plaats.

We zaten 5 dagen in Kanchanaburi en deden niet echt veel al zagen we een bijzonder mooie waterval die van begin tot einde 1300m in beslag nam. De 'verplichte dingen' die er te zien zijn hebben we zo als wel vaker over geslaan.

Het werd nog lastiger want we wisten nog bijna niets over het zuiden en alle dingen die we hoorden van andere reizigers vertelde ons dat het duur was. We gebruikten de oude vertrouwde truck en wezen een doel aan op de kaart. Het zou Phetchaburi worden en we zouden voor de rest wel zien. We gingen het met de bus doen omdat dat het meest flexibel is. Onderweg spraken we met mensen die zeiden dat Prachuap Khiri Khan ondanks zijn niet uit te spreken naam best leuk was dus wij op de trein daarheen.

Prachuap Khiri Khan is een vissers dorp met een leger basis waardoor het een stad is en vermits we wel zin hadden in mooi strand bleven we hier. Het strand bleek niet echt alles te zijn, bij hoog water stond het water tot aan de dijk en als het water terug trok liet het een lijn van afval achter die het niet echt interessant maakte om te gaan genieten. We bleven 2 dagen, genoeg om uit te zoeken wat onze volgende bestemming zou zijn, een Trein kaartje te reserveren en onze achterstand op televisie gebied een beetje bij te werken.

Het Treinkaartje verluidde Prachuap Khiri Khan naar Trang vertrek 23u25 2de klasse. Het werd dus een nacht rit die 11 uur in beslag zou nemen op een zetel want de bedden lagen al vol en we wilden niet wachten op plaats. We vertrokken met vertraging en na ons goed te installeren (we weten ondertussen hoe we best slapen in een trein stoel) sliepen we beiden best lekker in maar om 6 uur was het voor mij genoeg en las ik m'n boek uit tot Roosje om 7u30 ook genoeg had van het slapen in zit houding. We haden ons "ontbijt" en lazen nog wat tot we in Trang aankwamen. Het was het op 1 na laatste station van deze lijn en dus ging bijna iedereen er uit maar in de chaos wisten ze ons toch te vinden met de bortjes met de namen van de omringende eilanden er op. We vroegen wat info en liepen toen tog maar door om misschien een betere prijs te vinden naar Kho Muk, het eiland waar we naartoe wilden. We vonden het niet zo direkt en gingen terug. Twee uur later zaten we op een boot naar Kho muk.

We hadden een plaats gevonden in een resort die te duur, maar niet veel te duur was, om te slapen en omdat ze niet aan een strand lagen hadden ze elke ochtend en avond een boot ter beschikking om ons naar een van de stranden te brengen. Hier ontmoetten we Chad en Marci, een Canandees koppel, die onze ogen zouden openen op gebied van snorkelen. Dat is echt prachtig zo boven het kleurrijke koraal zwemmen met al die vissen die je alleen maar in aquariums ziet bij ons. We bleven 4 dagen op Kho Muk maar er was geen geld automaat dus we konden niet langer blijven. Gisteren zijn we terug aangekomen in Trang en morgen gaan we in de richting van de grens met Maleisie.

Dit was het zo een beetje denk ik voor nu het volgende berichtje zal warschijnlijk uit Maleisie komen.

liefs van Roosje en Koen

• 21 Januari 2007 - 10:32

Jetske:

hey roos en koen,
    zondag morgen en net wakker van een avondje vol plezier en jolijt maar niet zo veel plezier zoals jullie hebben denk ik. Ik geniet elke keer van de mooie foto's en verhalen en hoop dat jullie genieten. Liefs jetske
    vergeten jullie niet de spreeuk te zeggen voor het eten

• 21 Januari 2007 - 21:29

Chris:

Wouw, wederom heerlijk om van jullie verhalen te genieten, en om de prachtige foto's te zien: geweldig! Koen je kan mooie kastelen bouwen zeg! En ik zie dat jullie de verslavind van het kaarten ook moeten ondergaan... Des te meer reden om me zo te verheugen op jullie terugkomst, want of jullie het nu leuk vinden of niet, die dag komt ooit, en ik verheug me erop!!!En dan kunnen we uren kaarten want ik ben ook een echte fanaat ;)
    Ik hoop vanuit Maleisie gauw weer van jullie te horen, en ben benieuwd hoe het snorkellen bevalt!
    Blijf genieten, en let op jullie centjes, en natuurlijk op elkaar, en vergeet ons niet!
    Dikke dikke zoenen uit het stormachtige nederland!

Roos

Welkom op mijn reisblog! Op dit blog kun je alle belevenissen van mijn reizen lezen en foto's bekijken. Het is heel leuk om te schrijven wat je allemaal meemaakt als je weet dat anderen dat dan weer leuk vinden om te lezen. Ik vind het daarom ook altijd erg leuk om een reactie van het thuisfront terug te krijgen, want na een tijdje merk je toch hoe ver weg je zit, en dan is het altijd leuk om te horen hoe het in het thuisland gaat of wat mensen van de verhalen die ik schrijf vinden. Lees er dus lekker op los, en houd je niet in als je een reactie wilt plaatsen! Veel plezier. Roos

Actief sinds 22 Nov. 2006