Ons meest zuidelijke punt - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Roos Machiel - WaarBenJij.nu Ons meest zuidelijke punt - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Roos Machiel - WaarBenJij.nu

Ons meest zuidelijke punt

Door: koen

Blijf op de hoogte en volg Roos

04 Februari 2007 | Singapore, Singapore

Hoi hoi
Wij weer, ik begin met jullie te bedanken want bijna 10 procent van de mensen die we dit sturen heeft gereageerd.

We zaten dus in het gezellige Melaka toen Roosje het vorige berichtje postte. We zijn daar nog wat dagen blijven hangen want de sfeer was er echt optimaal. We kookten met een groepje, gingen bowling spelen, babbelde en ontmoetten Michele, een Noors meisje dat in Singapore studeert en dus ook een appartement huurt. Jullie voelen het al aankomen... Ik kon het niet laten om te vragen of we bij haar in konden trekken voor enkele dagen. Hier zitten we dan in de duurste stad van Zuid Oost Azie in een gigantisch appartement, 4 Noorse, gratis internet, zwembad,... We hebben het dus best goed voor elkaar.

Vandaag hebben we de stad onveilig gemaakt en de durian theater hal, 2 koepels met punten zo als stink fruit of durian, opgezocht. Morgen hebben we als plan om naar de dierentuin te gaan maar dat is voor een volgende keer dat we onze avonturen neer typen.

Lieve knuffels en weet dat we vanaf overmorgen onderweg zijn naar huis.

Koen en Roosje

• 04 Februari 2007 - 11:09

Bertje:

yo koen en roos,
    Jullie hebben het precies heel hard naar jullie zin daar. Blij dat ik lees dat jullie terug onderweg zijn naar hier, want ik mis jullie ontzettend, take care en see you soon,
    bert

• 04 Februari 2007 - 11:52

Papa Willem:

Wat zijn die verboden 'Durians' eigenlijk? En waarom zijn ze daar verboden?
    Zo een slang, zwemt die daar gewoon zichtbaar rond. Dan kun je daar allicht ook niet zwemmen? Of zijn het lieve slangetjes?
    Tata

• 04 Februari 2007 - 13:44

Chris:

op weg naar huisss, joepieieie!!! Nu duurt het natuurlijk nog heel lang, maar ik vind t nu al een leuk idee, alleen jammer voor jullie natuurlijk! Leuk om weer wat te horen, alleen erg kort, dus ik ben in afwachting voor snel weer n mail! Goed voor elkaar trouwens in dat appartement!!! Ga zo door skattekes!!!
    mams bedankt jullie voor haar cadeau, we vieren het vandaag, ze schrijft jullie morgen!
    kussie

• 04 Februari 2007 - 14:49

Frederik:

We gaan naar het buitenland en ...eten frieten op de bowlingbaan van de camping! ;)

• 04 Februari 2007 - 17:17

Ndirk-tmaryse-eline:

hoi die travellers, het gaat jullie goedaf he . Die slang da vinden wij maar griezelig als ge es per ongeluk uw hand in da water steekt pffffffff, al die rare beesten daar pas toch maar op. hier is alles oke en gaat zen gewone gangetje. Momenteel zitten we nu op vakantie in oostenrijk, het is prachtig weer hier voor t'moment en we laten het ook hier ni aan ons hartje komen. ik zal ook enkele foto's doorsturen naar Uw mailadres Koen ,het zijn er mar een paar want we hebben het te druk met te skieen. eline is aan 't snowboarden, echt alles verloopt hier vlotjes. Bij ons thuis heeft het 14 dagen geleden serieus gestormd en we zijn ons dak verloren en er is veel gaan vliegen ,maar ondertussen is dat ook weeral gerepareerd. zo dat was weer wa nieuws vanuit brasschaat. wij wensen jullie nog vele fijne ontdekkingstochtenin dat o zo verre azie. please ze verzichtig en vangt gen vodden aan ,vele lieve groeten ook aan roos en tot later want wij moeten nu gaan eten doeiiiiiiiiii

• 04 Februari 2007 - 21:21

Jurrian:

Hey Koen,

Check je mail even!

Groet Jurrian

• 04 Februari 2007 - 21:29

Marah:

Hee! klinkt weer erg mooi allemaal, bijzondere dingen maken jullie mee zeg. Ik lees jullie stukjes altijd met plezier, hier ook weer eens een reactie! groetjes Marah (de Berkel)

• 05 Februari 2007 - 12:49

Barbara:

Heey Roos en Koen!!
    Ik ben ook een trouwe lezer van jullie site en ben blij dat het goed gaat en jullie genieten van jullie reis!! De foto's zijn ook altijd leuk om te zien. Hier in Nijmegen gaat het erg goed. (Kun je ook altijd komen studeren! ;)Veel plezier verder en tot snel! xxx

• 05 Februari 2007 - 14:03

Tanneke:

He Koen en Roos, ik was natuurlijk gefascineerd door de Durian-affaire en heb op wikipedia gevonden waarom het fruit in singapore op openbare plaatsen verboden wordt;)

Travel and food writer Richard Sterling says:
    "its odor is best described as pig-shit, turpentine and onions, garnished with a gym sock. It can be smelled from yards away. Despite its great local popularity, the raw fruit is forbidden from some establishments such as hotels, subways and airports, including public transportation in Southeast Asia."

• 05 Februari 2007 - 14:03

Tanneke:

Travel and food writer Richard Sterling says:

• 05 Februari 2007 - 15:23

Karolien:

HeyHey,

alweer onderweg naar huis, wat gaat het snel!! Kijk er al naar uit om jullie weer een dikke knuffel te geven.
    Hier alles zijn gangetje en één van de dagen misschien zelfs eindelijk sneeuw.....

Liefs

• 05 Februari 2007 - 19:30

Erikske:

Mannekens,dit lijkt mij een vree beesteke........morgen gaan we iets bikken bij moeke Hilde.........daaaaaag

• 06 Februari 2007 - 11:50

Koen:

dat slang beest zwemt daar gewoon los in de rivier maar die is zo vies dat we er niet in willen zwemmen.

• 07 Februari 2007 - 21:23

Hile Vandenberghe:

Hallo Roos en Koen,

Ja, ik weet het, ik behoor tot die 90% die te weinig en te laat zijn mails leest én dan nog niet eens de tijd neemt om te antwoorden. Sorry hoor. Toch denken wij heel veel aan jullie en vinden het toch stiekem heel knap wat jullie allemaal doen en meemaken. Ik reken erop dat jullie alles nog wel zullen weten als je thuis komt en dan heel der verhalen voor ons hebt.
    Hier loopt alles zoals het hoort. Soms een beetje teveel werken. Moest het jullie interesseren ik sta binnenkort (april) in een speciale ontbijt uitgave van de Flair, dat zou weleens voor vuurwerk in Letternijen kunnen zorgen. Waar jullie dan ook zijn kijk maar eens in de lucht.
    Jullie hebben de thuisreis al aangevangen, toch niet te snel zeker, hoe plannen jullie de terugreis?
    Nog veel plezier en avonturen.
    Mama Hilde en Johan.