In afwachting van Chinees nieuwjaar - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Roos Machiel - WaarBenJij.nu In afwachting van Chinees nieuwjaar - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Roos Machiel - WaarBenJij.nu

In afwachting van Chinees nieuwjaar

Door: koen

Blijf op de hoogte en volg Roos

16 Februari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi lieve mensen,

Na ons vorige berichtje uit Kota Bharu hebben we niet teveel meer gedaan waardoor we wat meer rust hebben gehad om het land eens echt te bekijken. We bleven 3 nachtjes in KB maar vonden het niet echt een super stad dus wij opweg terug naar Thailand, maar hoe daar geraken? We hadden geen zin om in een vuurgevecht terecht te komen in het zuid-oosten van Thailand dus besloten we om eerst naar de west kust van Maleisie terug te keren en zo naar Thailand te reizen.

We hadden gehoord van een grens overgang op zee tussen 2 eilanden en besloten daar voor te gaan al moesten we daarvoor terug naar Penang eiland waar we 3 weekjes geleden ook al waren. Bij aankomst in Georgetown op Penang, werd het duidelijk dat we hier beter even bleven want nieuwjaar voor de Chinezen is op zondag en maandag en veel van hen slapen in de buurt van hun familie dus alle slaapplaatsen geraken uitverkocht en duurder.

We vonden een plaats om te slapen voor een redelijke prijs en besloten een weekje te blijven. We gingen nog eens de heuvel (Penang Hill) op om wat frissere lucht in te ademen en wat rond te wandelen en we ontmoetten veel leuke mensen die hier ook langer verblijven.

Vandaag zijn we met Wendy uit Belgie en Paul uit Engeland naar het national park gegaan om een trekking naar het strand te maken. We stonden vroeg op om het eerste stuk al niet dood te zweten en genoten van de vlinders, schildpad, vogels, spinnen, mieren en nog veel meer. We bleven enkele uren op het strand, maar toen we allemaal verbrand waren keerden we toch maar terug.

Het plan voor morgen is om terug naar het strand te gaan en daar een nacht door te brengen om de grote zee schildpadden aan land te zien komen.... ik hoop dat we ze tezien krijgen en als dat zo is lees je dat in ons volgende berichtje.

Leven jullie nog allemaal?

Groetjes, het Azie team

  • 16 Februari 2007 - 13:41

    Karolien:

    Allee het is daar lekker rustig, warm, schoon. Het lijkt wel vakantie. Nog veel plezier en hou je mail in de gaten want ik ga één van de dagen nog eens losbarsten.x

  • 16 Februari 2007 - 14:00

    Rosa:

    Zit ik hier in mijn tussen uur achter de computer op school naar jullie mooie foto's te kijken.. zucht.. heerlijk! en dan kijk ik naar buiten.. en dan is het weer zo'n grijze saaie dag.. Mijn reisje gaat ook nog wel komen;)
    Veel liefs Rosa

  • 16 Februari 2007 - 16:28

    Metertje:

    Hoe Lang al gezien?

  • 16 Februari 2007 - 16:36

    Frederik:

    Best vette foto's!

  • 16 Februari 2007 - 16:37

    Papa Willem:

    Jullie vakantiesfeer doet ons nog meer verlangen naar onze nakende vakantie. We vertrekken dinsdag al! We lezen jullie daarna vast wel en in de tweede helft maart sbezorghen we jullie ook wat reisverslag met foto's.

  • 16 Februari 2007 - 17:33

    Shos:

    Mmmmmmmmm het blijft heerlijk klinken jullie verhalen!! Ik heb ook eindelijk weer een weekje vakantie..en weet je waar ik heen ga....Antwerpen:)
    Lieve roos, ik ga je snel weer mailen...zo veel te vertellen!
    liefs

  • 16 Februari 2007 - 22:48

    Christi:

    Verzoekje voor 2 schatten: meet foto's!!! ;) Als er ruimte tekort is hoor ik het graag!
    Fijn dat jullie het zo goed hebben!!Ik ga morgen mailen, dus dan langer verhaaltje. Ga zo door en ik hoop dat jullie de schildpadden hebben gezien!! Dikke dikke zoenen en pas goedop jezelf en op elkaar,
    smakkerdesmak!

  • 17 Februari 2007 - 08:57

    Jo&Michelle:

    Kblijf erbij dat ik er veel moeite mee zou hebben te doen wat jullie schijnbaar moeiteloos doen - generaaaties lang zal je hier kunnen over vertellen en misschien ook wel op teren.... Veel groetjes uit t walenland en glad you're alive. Doei

  • 18 Februari 2007 - 01:01

    Koen:

    Omdat we eergisteren teveel zon hadden gehad en we ons allemaal niet honderd % voelen hebben we de schildpad trip naar maandag verhuisd. knuffel

  • 23 Februari 2007 - 10:53

    Annemie :

    Heb uit Poppel jullie adres gekregen, geloerd naar alle foto's en al een klein beetje gelezen. Er sloop een klein foutje in mijn gekregen adres: het resultaat was zoeken en zoeken, alle Continenten ben ik afgegaan et voilà: gevonden.(het woord "en" stond tussen jullie beide namen.
    Fijne trip verder, 't is de moeite en wat een levenservaring! Groet uit Highstreet City

  • 25 Februari 2007 - 11:31

    Ina En Peter:

    He Roos en Koen!
    Leuk te lezen dat het goed gaat met jullie, prachtige verhalen en mooie foto's.

    Even een mededeling tussen door, we hebben wederom geboekt 26/10 vertrekken we voor 4 weken!

    Er staat vandaag een artikel over olifanten in de Telegraaf waarin gevraagd wordt om vakantie krachten. Zelf hebben wij een brief geschreven naar diverse dierentuinen in Nederland maar deze komen met eventuele hulp niet verder dan de titel van een boek inzake verzorging en voeding, dit valt ons een beetje tegen tegen.
    Hebben jullie wel goede ervaringen t.a.v verzorging e.d opgedaan?

    Verder blijven we jullie (verhalen) volgen.

    T.a.v het Guesthouse zijn er nog geen nieuwe vorderingen, er wordt wel voor me gezocht, dus Koen hou de messen scherp.

    Jongens het ga jullie bijzonder goed en tot een volgende keer.

    Ina en Peter.


  • 27 Februari 2007 - 05:13

    Wendy:

    Hey globetrotters. Even een berichtje uit Georgetown. Na 23 dagen hier te hebben vertoefd, neem ik vrijdag eindelijk de trein naar Bangkok. Veel van Maleisie heb ik dan niet gezien, maar ik ken Penang ondertussen wel als mijn broekzak. ;-) Een paar dagen nadat jullie vertrokken waren en nadat ook Paul en Andy me hier alleen hadden achtergelaten, liep ik plots Gerda en Martien terug tegen het lijf. Ik ga ze in Bangkok ook nog een bezoekje brengen.
    Morgen ga ik nog eens een poging ondernemen om de zeeschildpadden te spotten. Het is bijna volle maan en het einde van het seizoen, dus misschien zie ik ook wel baby's, wie weet. Deze keer pak ik het toch anders aan: ik neem mijn wekker mee en laat die om het uur aflopen mocht ik in slaap vallen. Ik wil niet nog eens meemaken dat een schildpad naast mij het strand opkruipt, terwijl ik in een diepe slaap verzonken ben...
    Hopelijk hebben jullie het naar je zin en misschien zien we elkaar weer in Bangkok!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Welkom op mijn reisblog! Op dit blog kun je alle belevenissen van mijn reizen lezen en foto's bekijken. Het is heel leuk om te schrijven wat je allemaal meemaakt als je weet dat anderen dat dan weer leuk vinden om te lezen. Ik vind het daarom ook altijd erg leuk om een reactie van het thuisfront terug te krijgen, want na een tijdje merk je toch hoe ver weg je zit, en dan is het altijd leuk om te horen hoe het in het thuisland gaat of wat mensen van de verhalen die ik schrijf vinden. Lees er dus lekker op los, en houd je niet in als je een reactie wilt plaatsen! Veel plezier. Roos

Actief sinds 22 Nov. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 42723

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 31 Mei 2013

Roos naar Afrika en India

23 April 2011 - 21 Mei 2011

Vrijwilligerswerk Nyeri

25 September 2006 - 25 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: