Visa's regelen in Bankok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roos Machiel - WaarBenJij.nu Visa's regelen in Bankok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Roos Machiel - WaarBenJij.nu

Visa's regelen in Bankok

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Roos

27 Februari 2007 | Thailand, Bangkok

Hee lieve allemaal!

Toen we nog op Pinang waren wilden we de zeeschildpadden aan land zien komen om eieren te gaan leggen. Omdat we moe waren besloten we het een paar dagen uit te stellen. Het Chinees nieuwjaar zorgde alleen voor erg veel drukte, dus toen we uiteindelijk na een pittige wandeling door het park op het strand aankwamen werden we verrast door tientallen tentjes met allemaal locals erin en er rond.
Dat was een heel ander beeld dan dat wat we de eerste keer kregen toen we op het strand aankwamen.

Als klap op de vuurpijl kregen we van de boswachter te horen dat de schuilplaats waar we bij regen onder wilden slapen gereserveerd was door een groep van 80 (!) Indiers...

De moed zakte ons in de schoenen, en de hoop om een schildpad te spotten gaven we bijna direct op. Gelukkig bleek het allemaal zo erg niet te zijn, want de Indiers kwamen niet opdagen en wij hadden een droge plaats om te slapen.
Maar ondanks dat voorspelde de boswachter een nacht zonder schildpadden dus besloten we gewoon een leuke nacht op het strand door te brengen zonder er al te veel van te verwachten.

Vooral Koen en ik sliepen niet slecht op onze matjes en onder onze slaapzak en 's ochtends vroeg werd ik wakker van het gekraai van adelaars. De zon was aan het opkomen en ik besloot foto's te gaan maken van het ontwakende strand.
Verderop zag ik een spoor naar de zee lopen over het zand, wat mij deed vermoeden dat er toch een schildpad was geweest. Ik liep erheen en sprak een paar jongens aan die er in de buurt zaten. Ze zeiden dat ik net 5min te laat was en dat misses schildpad net terug de zee in was gedoken.
Ze lieten me hun foto's en filmpje van de enorme schildpad zien, en ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik het zo snel had opgegeven. Maar het was al te laat, er was niks meer aan te doen, en wij moesten blij zijn met wat foto's van het schildpadden spoor.

Na deze ervaring hebben we Georgetown verlaten om weer naar Thailand te gaan. Vanuit de grensstad Hat Yai zijn we naar het eiland Koh Tao gegaan om weer eens lekker de toerist uit te hangen.
We vonden op Koh Tao een niet te duur klein hutje met een prachtig uitzicht over zee.
Koh Tao staat vooral bekent om zijn duikscholen, maar omdat dat niet in ons budget past hebben we dat bewaard voor een andere keer en lekker geluierd op het strand.
Na 4 dagen hadden we genoeg kleur opgedaan om verder te trekken naar Bankok.

Bankok is een grote stad en toen we voor het eerst in Thailand kwamen wilden we er absoluut niet blijven, ook omdat we wisten dat het er toch wel een keer van zou komen. En zo is het ook want nu zitten we vooral hier om onze visa voor Laos en China te regelen en om nog eens onze mail en site bij te houden.

Hoelang we hier nog zitten hangt af van de visa aanvragen, maar als we die binnen hebben gaat de reis verder naar Laos.

Hoe is het verder in Nederland en Belgie? Met ons tweeen gaat het nog altijd erg goed en we hopen dat dat bij jullie ook het geval is.

Liefs,

Koen en Roos

  • 28 Februari 2007 - 07:06

    Michele:

    Just wanted to say hello! Checking your blog now and then, and with a little help from Alta Vista babel fish i can pick up some of the contence :-) Here in singapore its a bit hectic with a lot of midterms and papers that are due. I guess it has something to do with going to the Philippines for chinese new year (boracay was beautiful, i have uploaded the pics to my space if you wanna have a look) and then we re going to hong kong next week :-) Anyway, take care and have a good time!!
    Hugs from Michele

  • 28 Februari 2007 - 09:45

    Christi:

    Leuk verhaal! Jammer dat jullie die schildpadden hebben gemist, aan het spoor te zien was t n flinke jongen ;)
    Ga zo door, en hoop dat jullie het naar je izn hebben in Bankok, ben benieuwd hoe Laos bevalt, dus houd ons gauw weer op de hoogte. En een verzoekje, meer foto's!!! Als er extra ruimte nodig is hoor ik t wel, en tast ik ff in de buidel ;)
    dikke zoenen

  • 28 Februari 2007 - 11:22

    Jetske:

    hey koen en roos,
    balen dat jullie de schilpadden hebben gemist, lijken me machtig mooie beesten. hoop dat het visum snel gaat lukken en dat bankok niet al te vervelend is. en anders moet je gewoon terug slaan. liefs jetske

  • 01 Maart 2007 - 06:41

    Koen Voor Titi:

    Wat leuk dat je zo blijft suporteren!!! we hebben foto ruimte genoeg maar selekteren alleen de leuke foto`s die we op de site willen zetten. als we thuis komen krijg je er veel meer te zien. knuffel en liefs

  • 06 Maart 2007 - 11:37

    Een Spijkerjuf:

    Koen en Roos
    Lees sinds kort jullie boeiende verhalen. Voorzichtige reis zou ik zo zeggen, geniet van al het onbekende, de mooie natuurlijke omgevingen en al het moois op onze planeet. Wens jullie nog een lange en leerrijke reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Welkom op mijn reisblog! Op dit blog kun je alle belevenissen van mijn reizen lezen en foto's bekijken. Het is heel leuk om te schrijven wat je allemaal meemaakt als je weet dat anderen dat dan weer leuk vinden om te lezen. Ik vind het daarom ook altijd erg leuk om een reactie van het thuisfront terug te krijgen, want na een tijdje merk je toch hoe ver weg je zit, en dan is het altijd leuk om te horen hoe het in het thuisland gaat of wat mensen van de verhalen die ik schrijf vinden. Lees er dus lekker op los, en houd je niet in als je een reactie wilt plaatsen! Veel plezier. Roos

Actief sinds 22 Nov. 2006
Verslag gelezen: 84
Totaal aantal bezoekers 42716

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 31 Mei 2013

Roos naar Afrika en India

23 April 2011 - 21 Mei 2011

Vrijwilligerswerk Nyeri

25 September 2006 - 25 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: