Pi pa panda! - Reisverslag uit Chengdu, China van Roos Machiel - WaarBenJij.nu Pi pa panda! - Reisverslag uit Chengdu, China van Roos Machiel - WaarBenJij.nu

Pi pa panda!

Door: Roosje

Blijf op de hoogte en volg Roos

24 April 2007 | China, Chengdu

Lieve iedereen

De dag na mijn wc avontuur zijn we met een sleeper bus weer terug gegaan naar Kunming. In Kunming moesten we een paar uur wachten op de trein die ons naar Chengdu zou brengen. Eerst dus zo'n 11 uur op een sleeperbus naar Kunming en toen nog 17 uur op de trein naar Chengdu.
Kapot kwamen we aan en ik ben nog altijd niet helemaal beter. Ook Koen voelde zich een paar dagen geleden zeer onprettig dus echt toppie joppie zit onze gezondheid nog niet. Hopelijk zal de tijd helen.

Hier in Chengdu zijn we naar het Panda Breeding Center geweest, een van de weinige plaatsen in de wereld waar nog panda's zijn en waar ze nu in gevangenschap worden geholpen met voortplanten.
China is panda land, dus daar moesten we heen. We waren erg gecharmeerd van de schattige panda's, maar hebben nog altijd onze bedenkingen bij het kunstmatig insemineren en de behandeling van deze beestjes.

Zo hopelijk zijn er nu weer mensen die dit lezen omdat het zo kort is, blijkbaar was het vorige verhaal iets te lang voor de concentratie van sommigen aan de reacties te merken...

Heel veel liefs en bekijk ook ons filmpje van de panda's even.

Koen en Roos

  • 24 April 2007 - 11:23

    Barbara:

    haha, dit is idd beter voor de concentratieboog!! ik kan het zelfs op mijn stage ff tussendoor lezen! :)
    Leuke foto's en beterschap!!
    Goede reis verder,
    xxxx en liefs, barbara

  • 24 April 2007 - 12:23

    Christi:

    Wat een snoezige foto's zeg, lieve beestjes lijkt me! Leuk al weer zo snel een verhaaltje. Met de nadruk op tje. Ik ben meer van de lange verhalen, mijn concentratievermogen kan dat met gemak aan. Er is toch niets heerlijkers dan lekker wegdromen tijdens het lezen van jullie prachtige avonturen??!!!
    Kortom, volgende keer weer lekker lang ;)
    Hopelijk gaat het ook gauw weer beter met de gezondheid!! Pas maar goed op elkaar,
    dikke kussen

  • 24 April 2007 - 12:24

    Liesl:

    Leuke panda's :D

  • 24 April 2007 - 16:00

    Papa Willem:

    Lengte speelt voor mij geen rol. Ik lees het met plezier.
    Panda's uit jullie movie lijken wel uitgevonden door Disney. Ik las ergens dat ze niet zo lief zijn als ze er uit zien of is dat toch weer anders?
    Tot later

  • 24 April 2007 - 20:59

    Saar:

    hoe lief !

    en size doesn't matter ;)
    als ik al aandachtig genoeg kan zijn om het te lezen, kan iedereen het !

    nog heel veel plezier daar en tot ...

    xx

  • 25 April 2007 - 09:11

    Naomi:

    Voor mij kunnen jullie verhalen ook niet lang genoeg zijn! Snel weer helemaal beter worden allebei, en die panda's zijn inderdaad echt kei lief... Toch vreemd dat ze daar zo worden gehouden, daar heb ik ook zo mijn bedenkingen bij!
    Hier alles goed, druk as always. Tot 't volgende BERICHT, hihi. Liefs Naomi

  • 25 April 2007 - 18:50

    Hilde:

    sorry hoor dat ik niet op alles reageer. en tja soms lees ik jullie berichten net een paar dagen later dan aankomst, zit echt niet alle dagen achter mijn pc. zelf ook net een indigestie achter de rug helaas niet door bedorven taart ('t zou maar erg zijn) maar door een tikkeltje te vermoeid. de panda's lijken wel schattig en moet een enorme indruk geven zo in't echt.
    groetjes

  • 26 April 2007 - 11:29

    Eef En Jaap:

    was erg gezellig met jullie hangen in het hostel... we zullen de rest van jullie ongetwijfeld nog barre tocht volgen.





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Roos

Welkom op mijn reisblog! Op dit blog kun je alle belevenissen van mijn reizen lezen en foto's bekijken. Het is heel leuk om te schrijven wat je allemaal meemaakt als je weet dat anderen dat dan weer leuk vinden om te lezen. Ik vind het daarom ook altijd erg leuk om een reactie van het thuisfront terug te krijgen, want na een tijdje merk je toch hoe ver weg je zit, en dan is het altijd leuk om te horen hoe het in het thuisland gaat of wat mensen van de verhalen die ik schrijf vinden. Lees er dus lekker op los, en houd je niet in als je een reactie wilt plaatsen! Veel plezier. Roos

Actief sinds 22 Nov. 2006
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 42723

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 31 Mei 2013

Roos naar Afrika en India

23 April 2011 - 21 Mei 2011

Vrijwilligerswerk Nyeri

25 September 2006 - 25 Juli 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: